„Întreaga acțiune se înscrie într-un program de încurajare și promovare a consumului vinului de calitate, dând un semnal și încercând să formeze un trend asupra vinurilor de calitate ce merită a fi consumate în vara și toamna anului 2022. Statistica a arătat că, incepând cu anul 2012, vinul rosé a avut creșteri de consum de până la 30%, de la un an la altul”, a declarat Răzvan Stoenescu, inițiatorul acestei competiții și ambasador al comunitătii #winelover în România.
Organizatorii au selectat 21 de probe: rosé-uri seci, din recolta anului precedent și cu prețuri de raft cuprinse în intervalul 20-70 lei. Apoi, vinurile intrate în competitie au fost împărțite în două grupe: cinci la secțiunea Aromate și 16 la secțiunea Nearomate.
Rosé-urile câștigătoare la acestă a zecea ediție a concursului au fost:
Caii de la Letea, Geneza – Via Viticola Sarica Niculițel, la categoria Nearomate;
Strunga, Busuioacă de Bohotin – Crama Strunga, la categoria Aromate.
Vinurile clasate pe primul loc la cele două sectiuni au fost premiate de organizatori și de sponsori.