Sâmbătă, 30 Octombrie 2010 10:00

Traficul zilnic prin intermediul terminalelor mobile conectate la internet va creşte de1.000 de ori: de la 8MB pe terminal, la 8GB Recomandat

Scris de
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
0496875065d80981a02731584e9b3ad6.jpg 0496875065d80981a02731584e9b3ad6.jpg

Broadband World Forum, la Paris

Stephen Carter, Directorul de Marketing şi Strategie pentru Alcatel-Lucent (Euronext Paris şi NYSE: ALU), a subliniat în discursul său de la Broadband World Forum propuneri pentru modernizarea reţelelor în bandă largă, preţurile şi oferta de servicii pentru a face faţă cererii crescute din partea utilizatorilor de telecomunicaţii din Europa şi din întreaga lume.

Carter a identificat provocările cu care se confruntă industria de bandă largă şi toţi jucătorii din acest segment – de la distribuitori la pieţele de echipamente şi reţele. Carter a propus audienţei reforme şi un nou eco-sistem al infrastructurii şi modelelor de stabilire a preţurilor prin prisma previziunilor companiei Alcatel-Lucent care preconizează că numărul total de terminale wireless cu acces la Internet va creşte în zonele urbane de la 400 milioane la mai multe miliarde până la sfârşitul acestei decade. Acesta a menţionat că noile abordări sunt necesare într-o piaţă în care se estimează că traficul zilnic prin intermediul terminalelor mobile conectate la internet va creşte cu factorul 1000 – de la 8MB pe terminal la 8GB până la mijlocul decadei următoare.Alcatel-Lucent anticipează că cererea va creşte exponenţial în ceea ce Carter a numit “era imersiunii totale, în care utilizatorii sunt permanent conectaţi la o lume virtuală de servicii digitale predictibile”. El a declarat că furnizorii de bandă largă se confruntă cu “The Big Squeeze" (“Marea Limitare”).Carter a expus faptul că actuala combinaţie de abonament plătit lunar şi cerere din ce în ce mai mare de servicii nu este în mod cert sustenabilă din punct de vedere comercial şi că furnizorii de servicii se confruntă astăzi cu situaţia în care majoritatea traficului are loc în zona de date şi Internet în timp ce veniturile se bazează încă în mare parte pe serviciile de voce.Ca parte a programului de reformă, Carter a expus moduri în care furnizorii de servicii în bandă largă trebuie să implementeze şi să extragă noi modele prin care să îşi valorifice reţelele.
"Este nevoie şi de un nou eco-sistem de preţuri – unul bazat pe noi mecanisme de construire a preţurilor având la bază serviciile utilizate de consumator, parteneriatul cu alte companii şi accesul la ceea ce el numeşte reţele inteligente vii" a adăugat el.Carter a subliniat faptul că reţelele în bandă largă sunt indispensabile nu numai pentru consumatori, ci şi pentru bunăstarea economică şi industrială a oricărei ţări. Dincolo de beneficiile pentru industria de IT&C care va spori eficienţa, va permite servicii şi soluţii mai bune şi va spori productivitatea, reţelele în bandă largă nu mai sunt doar apanajul industriei de telecomunicaţii, ele sunt indispensabile în multe alte domenii şi aplicaţii industriale. Participanţii la forum au făcut un exerciţiu de imaginaţie şi au recunoscut necesitatea unei abordări mult mai ample a conceptului de bandă largă, care este necesar şi poate fi folosit de companiile de utilităţi, în industria transporturilor, de aparatul de stat şi instituţiile care se ocupă cu siguranţa statului şi alţii care pot beneficia la maxim de integrarea comunicaţiilor în activitatea lor obişnuită.Astfel comunicaţiile ar putea deveni “combustibil” şi pentru alte industrii. Viitoarele forumuri ar putea atrage la fel de mulţi participanţi din celelalte industrii, nu numai din domeniul comunicaţiilor.

Un îndemn la acţiune pentru Guvernele din Europa

Carter a făcut apel la jucătorii din industria comunicaţiilor să recunoască faptul că astfel de reforme nu pot avea loc dintr-o dată. Trebuie să se producă schimbări în reglementări, în modul în care se fac investiţiile, în acoperire şi în serviciile cu valoare adăugată disponibile pe piaţă.Fără o astfel de reformă, Carter a preconizat că Europa va întâmpina dificultăţi mult mai mari decât Statele Unite în trecerea la o nouă etapă de dezvoltare şi evoluţie.“În cele mai multe dintre cazuri, reţelele europene sunt moşteniri învechite sau finanţate din bani publici, iar în cazul reţelelor mobile din prima sau a doua generaţie, exclusivitatea geografică sau accesul la o anumită piaţă a fost preţul plătit pentru alocarea unei anumite frecvenţe,” a spus Carter.  “Dacă privim spre viitor, fundamentele europene în ceea ce priveşte banda largă sunt neclare.  Există neclarităţi sectoriale, neclarităţi fiscale majore, şi întrebări fundamentale la care Europa şi instituţiile ei trebuie să răspundă şi anume dacă şi cum va deveni o economie eficientă şi profitabilă.”“Europa trebuie să apere şi să definească Stilul European,” a continuat Carter.  “Trebuie să dezvoltăm un sistem bazat in mod tradiţional pe coeziune socială, servicii publice puternice, în care societăţile să îşi aprecieze trăsăturile diferenţiatoare, dar în acelaşi timp să recunoască faptul că o piaţă unică şi politici comerciale interconectate şi o valută unică europeană sunt necesare pentru a face Europa mai puternică.”
 
“Trebuie să definim aplicaţiile fundamentale care sunt definitorii şi constituie avantajul competitiv al Europei. Trebuie să clarificăm rolul şi strategia de investiţii pentru infrastructura viitorului. Avem nevoie de reglementări inteligente şi un cadru digital, nu numai un cadru de telecomunicaţii. Trebuie să identificăm drumul de la securitatea produsului, la asigurarea intimităţii, la siguranţa digitală şi trebuie să trăim într-o lume digitală deschisă. Pentru a schimba cu adevărat lumea şi nu doar sensul cuvintelor, trebuie să închidem un capitol în povestea numită banda largă,” a concluzionat Carter.

Stephen A. Carter este Vice-Preşedinte Executiv al companiei Alcatel-Lucent şi Chief Marketing, Strategy & Communication Officer, precum şi membru în Comitetul Executiv al companiei Alcatel-Lucent. Înainte de a prelua rolul actual, Stephen A. Carter a fost Ministrul Comunicaţiilor, Tehnologiei şi Sectorului de Transmisiuni în Guvernul Marii Britanii şi este autorul raportului “Marea Britanie Digitală” şi al lucrării ulterioare “Balanţa Economiei Digitale”. Înainte de această funcţie a deţinut numeroase funcţii executive de mare importanţă în industria media şi telecomunicaţiilor inclusiv pe aceea de Group Chief Executive la Brunswick LLP, Chief Executive fondator al Ofcom (Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Comunicaţiilor din UK), Managing Director al NTL Marea Britanie & Irlanda, Managing Director & Chief Executive al J. Walter Thompson UK Limited.

Citit 2263 ori Ultima modificare Duminică, 24 Ianuarie 2016 08:09

Pivnicer

Dacă n-ai când și cum și unde să te duci într-un concediu clasic, de două săptămâni, în august, dat cu mărinimie de corporație sau de stat, de patron ori de șef, dacă știi și alte trasee decât cele care duc la Marea Neagră ori pe Valea Prahovei, locuri altminteri binecuvântate cu o nesecată, misterioasă, piramidală energie dacică, poate că nu e lipsit de inspirație să o iei către vest.

Clubul Degustătorilor de Vin Neautorizați

Caută

Arhivă

Publicitate