Miercuri, 21 Martie 2012 10:08

Premieră absolută dedicată oaspeţilor Clubului Vestik, oferită de Casa Olteanu Recomandat

Scris de
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
d7ce6834765f562d66dc9f616c1841b2.jpg d7ce6834765f562d66dc9f616c1841b2.jpg

Vinurile Gramma sună bine

  Cea mai recentă întâmplare oenologică care a avut loc sub mecenatul Clubului Vestik i-a avut ca protagonişti pe reprezentanţii Casei Olteanu, vedete ale serii fiind vinurile Gramma. Crama de pe dealul Vişanilor, unde au existat unele dintre cele mai vechi plantaţii de viţă-de-vie din judeţul Iaşi, şi-a trimis ambasadorii la Arad, împreună cu o imensă, dar cu atât mai plăcută surpriză.

  În frapiere şi pe fişele de degustare ale celor 29 de arădeni s-au regăsit o Fetească Regală 2009, un Aligoté 2009 şi un Cuvée Vişan 2010, alături de imberbul, dar surprinzătorul Gramma Sol. Acesta din urmă are o poveste interesantă, care ar merita povestită la un moment dat, într-o postare viitoare. Până la acel moment însă, trebuie spus că Gramma Sol a fost creat de ieşenii de la Casa Olteanu la iniţiativa unui potent om de afaceri clujean, iar oaspeţii clubului Vestik au fost protagonişti privilegiaţi unei degustări de Sol de la Gramma, în premieră absolută, arădenii având privilegiul de a fi cei dintâi cărora li s-a turnat în pahare interesanta licoare bahică. Gramma Sol este unul dintre cele trei cupaje în ediţie limitată, de un rafinament şi o fineţe aparte, calităţi pe care le-am dori prezente şi între însuşirile altor vinuri româneşti, mult mai cunoscute. Celelalte două cupaje sunt Gramma Do şi Gramma Mi, toate cele trei vinuri cu rezonanţă muzicală fiind obţinute în cadrul unui proiect special, cu sprijinul domnilor Ştefan Vuza şi Adrian Sâncrăian.

   Casa Olteanu a apărut în România de aproximativ doi ani şi jumătate, ca o afacere de familie, cu obiectivul principal de a produce un portofoliu de vinuri premium, poziţionat corect într-o piaţă de profil cu o dinamică din ce în mai mare în perioada recentă. Producători mici, cu serii scurte, ieşenii exploatează în acest moment circa 50 de hectare, dintre care 20 în proprietate, restul fiind luate în arendă. Soiurile cultivate sunt Aligoté, Fetească Regală şi Fetească Albă. După finalizarea studiilor de terroir şi condiţiilor pedoclimatice, Gramma îşi propune să cultive şi alte soiuri, precum Chardonnay, Sauvignon Blanc şi, poate, un Pinot Noir.

  Portofoliul Casei Olteanu însumează în acest moment patru vinuri distincte, trei soiuri şi un cupaj. Sortimentele sunt produse şi
comercializate sub brandul "Gramma" - numele având originea în grecescul grammatica, în traducere literă/cuvânt. Şi dacă tot vorbim de simboluri, jucându-ne puţin şi noi cu cuvintele, se poate spune că întreaga seară a fost una ieşită din tipare, literalmente deosebită, atât prin prezentarea oferită amatorilor de vin din Arad, cât şi prin calitatea vinurilor pritocite undeva în coasta Iaşului, într-un decor natural aşa cum doar în Moldova profundă poţi întâlni. Datorită celor doi amfitrioni ai serii, managerul Marian Olteanu şi directorul comercial Laurenţiu Ungurianu, oaspeţii Clubului Vestik au aflat amănunte interesante referitoare la vinurile Casei Olteanu.

  Aligoté-ul de la Gramma este sec, volumul de alcool variind între 13 şi 14%, în funcţie de anul de recoltă. Feteasca Regală e un vin sec, cu 14% volum alcool. Feteasca Alba este demidulce, având 13-14% volum alcool, în funcţie de anul de recoltă. Cuvée Vişan este un cupaj realizat din fermentarea strugurilor de Aligoté. Feteasca Regală şi Feteasca Albă alcătuiesc împreună un vin sec, de 12-13,7%, în funcţie de anul de recoltă. Creatorul vinurilor este Cătălin Zamfir, profesor de viticultură la USAMV Iaşi şi Academia Română - Centrul de Cercetări pentru Enologie, un vinificator provenit dintr-o şcoală ce a dat mulţi oenologi de marcă în România. Am mai aflat că filosofia Gramma în piaţa românească este simplă, producătorii străduindu-se să satisfacă
standardul ridicat al consumatorului român, prin producerea unui vin corect, cu un raport echilibrat între preţ şi calitate. Abordarea pieţei în România este exclusiv orientată către segmentul HoReCa, al magazinelor specializate de tip wine shop, liquor store, winebar, prin parteneri regionali. Retail-ul tradiţional şi reţelele internaţionale nu reprezintă nici în acest moment - şi nici în viitorul apropiat - o ţintă a Casei Olteanu.

  Serata oenologico-"muzicală" s-a încheiat după ce oaspeţii wine-clubului Vestik au interpretat, pe fişele de degustare, calităţile vinurilor cu care au făcut cunoştinţă. Ambasadorii Casei Olteanu au luat apoi drumul Clujului, pentru a nu întârzia la un festival de profil. Nu înainte de a ne promite, la despărţire, că ne vom reîntâlni în curând, poate la Arad, poate, cine ştie, în dulcele târg al Ieşilor. Iar ca proiect de viitor apropiat, nu excludem un parteneriat inedit, cu o tentă oeno-turistică ce vă depăşi, inevitabil, graniţele României.

 

Citit 2347 ori Ultima modificare Luni, 25 Martie 2019 19:02

Pivnicer

De când ne cunoaștem cu prietenii noștri Zoli și Raluca, și să tot fie vreo șapte ani, am trăit atât de multe aventuri împreună că ele nu pot fi povestite nici în o mie și una de pagini de călătorii oenologice. Totuși cele mai importante evenimente legate de ei pot fi descrise mai jos, în câteva cuvinte și imagini, de dragul celui mai nou membru al clubului nostru de vin.

Clubul Degustătorilor de Vin Neautorizați

Caută

Arhivă

Publicitate